6 sept 2011

PRÉVERT EN BERCK SUR MER

Ye una villa costera de veranéu. París cerca y Amiens a tiru piedra. Ye día de mercáu como los que se faen nes villes asturianes per aquí, tenderetes per tolos llaos, mercachifles que vienden coses increíbles, ropa barato, verdura, pitos de casa, quesos de casa y... nunes botelles de plástico de a llitru un paisanu viende lleche, diz que recién catao.
Pienso en toles coses que nos dixeron al entrar na Comunidá Europea, que nun se pue vender lleche como antes, que tien que pasar per Sanidá, que ye de países del tercer mundu, que si uno, que si otro, que qué sé yo... Pienso en mio pá que va munchos años, nos años del "atrasu" tamién vendía la lleche a los vecinos asina, pienso no sano que taba´l ganáu daquella, pienso nes vaques lloques de depués, pienso nes llingües azules, pienso nos piensos (fechos con güesos d´animales) y mérco-y un quesu al paisanu (très, très bon fromage, monsieur. Merci.) Nótase-y un poco l´acentu del chtimi (restos del Picardo colos que los franceses faen bromes y burlles de los paisanos d´esa zona).
Sigo andando ente la xente y nuna esquina del mercáu esti poema de Prévert pintáu con tiza neso que paez una mampara y una puerta:
Inmensu y coloráu
Inmensu y coloráu
penriba del Grand Palais
el sol d´iviernu apaecía
y desapaecía.
Como él, el mio corazón va desapaecer
y tola mio sangre va dise,
dise a la to busca.
El mio amor,
la mio guapura
y topate
allí onde tú tas.                       Jacques Prévert.

2 comentarios:

  1. ..que casualidá, Prévert ta convirtiéndose -pa mí- nun personaxe cercanu... ¿escuchaste la versión que fae Iggy Pop de les fueyes muertes?; coincidencies de la vida: esti branu acabé una mañana en la casa na que vivió cerca de Cherburgo y nel cementeriu onde tá enterráu...

    ResponderEliminar
  2. Nun conocía la versión, Roberto, pero acabo de echa-y un vistazu. Guapa, mui guapa. A Cheburgo nun llegué esti veranu, pero anduvi bien cerca visitando Omaha Beach,los museos,los cementerios,...Impresionante. Un saludu,

    ResponderEliminar