23 abr 2012

LA HESTORIA DE TRES LLIBROS

De La energía de los esclavos de L. Cohen
Siempre m´impresionaron los versos d´esti poema de Cohen que veis na foto. En poques pallabres desfai tópicos éticos y presenta la misantropía desnuda, sin prexuicios, a la vez que nos dexa incómodos con esi últimu "en tu nombre".
Estos díes d´atrás que taba pa tar de cabaña por cuenta´l tiempu, subí al desván onde  tengo unes estanteríes con llibros compraos nos años setenta, que pasen los años y tovía nun sé bien ónde voi meter.
Alcontré esti de Cohen y por razones que nun recuerdo bien, téngo la mesma edición del llibru repetida. Suel pasame dalguna vez, anque nun ye mui frecuente, inclusive podría ser que de dalgún determináu tenga más de dos.
Taben tamién peles estanteríes del desván estos otros dos tamién repetíos:
El volumen 5 de les obres de Bakunin, Estatismo y anarquía, de la Editorial Júcar y el de Molière en castellanu de El enfermo imaginario y El médico a palos, d´una regular traducción nesta colección antigua de SALVAT.

El de Bakunin sí recuerdo que fue´l regalu d´un amigu un tiempu depués de que yo comprare la colección que sacó Júcar del autor rusu, pero los otros dos nun toi mui seguru del porqué tán duplicaos.
Creo que por un arrebatu d´esos que nos dan a veces, decidí dexalos ayer de la que vine de Llaviana a Uviéu al atardecer, nun bancu del parque San Francisco y púnxeme un poco más arriba a ver qué socedía con ellos.
La mayor parte de la xente pasaba delantre y nin reparaba nellos, dalgunos miraben pal bancu, pero seguíen de llargo. Paróse una muyer que venía andando sola y garró ún, mirólu, mirólos y miró alredor, entendí que como pensando que fueren de dalguién que tuviere per allí cerca. Posólu colos otros y marchó. Volví otra vez al bancu y dexé ún allí y los otros dos fui a ponelos n´otros dos bancos distintos y bastante separaos del Paséu del Bombé y marché pa casa.
Hoi pela mañana temprano, arrodié pel Campu San Francisco por ver si taben, pero nun taba nengún en nengún de los tres bancos qu´escoyí.
Siempre pongo la fecha del día que compro un llibru nes primeres páxines y el mio nome. Nun sé qué será d´ellos, quiciás puen ser tres guapes hestories, sólo sé qu´aquel o aquella que los llea si llega´l casu, pue dicise que va ser "nel mio nome".

2 comentarios:

  1. guapes histories les que nos traes Miguel...va unos años alcontré nel puestu d'un xitanu, nel mercáu de Sama, un llibru de Pere Calders ("todo se aprovecha")taba nuevu y dedicáu: "regalo de luis, profesor de apoyo en el curso 95-96, jueves 27-6-96", así que nun descartes que los tuyos apaezcan cualquier día en cualuier puestu...

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gracies, Roberto.
      Prestaríame contar dentro d´unos años una guapa hestoria con ún d´estos tres llibros.
      Un saludu.

      Eliminar