27 ene. 2016

PEÑA MEA Y UN POETA

Canzana y Peña Mea. (Semeya de Rosana Díaz, fía de Valentín el xastre.)
Si tercia, préstame subir tolos años una vez siquiera, a Peña Mea, normalmente per Doñango y la Boyica, beber na fuente´l Gatu, l´agua que sal a 1500 metros, baxar pel Arcón, per Pel.l.uno. Nun sé por qué, pero siempre ye como si fuere la primer vez. Peña Mea ye mítica y pa los que somos de Llaviana ye La Peña con mayúscules, anque haya otres bien guapes tamién.
Quiero recordar nesti momentu un día de primeros d´ochobre de 1977 n´Uviéu. Estrenábame como alumnu de primero de Filoloxía y subía andando dende la plaza Feijoo pela calle San Vicente. Crucéme na esquina que da pa la Corrada del Obispo, enfrente d´un edificiu medio en ruines (la llamada casa del deán Payarinos, agora Conservatoriu de música) con un conocíu de Llaviana, compañeru de xuegu d´axedrez que taba preparando la tesis doctoral sobre un tema de Lliteratura Inglesa, Vicente. Venía precísamente col que-y la dirixía, un paisanu qu´a mi me paeció mui vieyín daquella con un aspectu xeneral mui agradable, yera José Benito Álvarez Builla.
Presentóme Vicente como vecín de Llaviana y aquel paisanu empezó a falame de Peña Mea y a preguntame pola tierra de la que yo venía a Uviéu, pero como si supiere más que yo mesmu d´ella. Pue dicise que vi´l mio pueblu y a Peña Mea como nunca la viera antes. 
Fue la única ocasión na que falé col poeta, anque supi por compañeros de Facultá que yera un buen paisanu.
Supi más tarde tamién que dalgún de los sos poemes yeren cantaos por Nuberu. ¡Cuántes veces canté solu y emocionáu camín d´Estremadura al final de los ochenta aquel Como tu yes, que nin siquiera tovía sabía que yera una adaptación del poema de José Benito Álvarez Builla, el so "Himnu a la xuventú d´Asturies"!
Estos díes enteréme qu´acaben de publicar unos poemes suyos, Rimas desde la celda y préstame recordar nesti cuadernu - yá yera hora- a aquel poeta y aquellos otros versos. Recordar el día que crucé unes pallabres con aquel paisanu que tanto sabía de la mio tierra y que me fixo ver Peña Mea como antes nunca la viera. Creo que la buena poesía ye precísamente la que nos fai ver como somos.


COMO TU YES

Yá ta tapeciendo Asturies
pol mio corazón adientro
fainme yá sombra les penes
pero yo yá nun t'alcuentro,


Quise ser como tu yes,
borrina llume y formientu,
ser pequeñu col humilde,
grandón  col altaneru,
apacible col benditu
col babayu pendencieru,
xenerosu col amigu
col tiranu guerreru.
Y agora que toa t'empines
llamando a conceyu abiertu
agora, Asturies del suañu
nin t'alcuentro nin m' alcuentro.
Por eso vengo a decivos
coles vidayes ferviendo
dir alcontrala vosotros
que yo yá nun tengo tiempu,
dir alcontrala vosotros
que yo yá la tengo dientro.
Música: Sergio Domingo
Lletra: José Benito Alvarez Builla
Adaptación del poema: "Himnu a la xuventú d' Asturies", Uviéu, 1978